انواع سنگ گچ

استخراج سنگ گچ
20/09/2017
انواع سنگ گچ خالص معدن
20/09/2017

سنگ گچ مخصوص کارخانجات سیمان

سنگ گچ خوب مورد استفاده در صنعت سیمان از نوع ژیپس می باشد. حدود 4 درصد سنگ گچ با کیفیت جهت كنترل گيرش سيمان به كلينكر خروجي از كوره افزوده مي شود و سپس در آسياب کارخانجات سيمان پودر مي گردند. قبلاً سنگ گچ در سنگ شكن خرد شده و سپس در قيف مربوطه ذخيره شده است. سرعت تركيب پودر كلينكر با آب بسيار شديد است و بهمين خاطر از سنگ گچ براي كنترل اين تركيب و گيرش سيمان استفاده مي شود.

سنگ گچ جهت مصارف کارخانجات گچ و مصنوعات گچی

سنگ گچ بکار رفته در مصارف ساختمانی از گروه مصالح ساختمانی كلسیم دار است که پس از پختن و آسیاب کردن سنگ ، گچ سفید بدست می آید که بعنوان مواد اولیه در مصنوعات گچی مانند :
پودر گچ افزودنی، پودر گچ قالب سازی، پودرگچ سفیدکاری، پودر گچ صیقلی، پودر گچ نازک کاری، پودر گچ ضدرطوبت، پودر گچ سپراتوری، پودر گچ پاششی، پودر گچ پرداخت، پودر گچ سبک، پودر گچ سپراتوری، پودر گچ برفی، پودر گچ زیرکار، پودر گچ براق، پودر گچ ابزار زنی، پودر گچ گچبری، پودر گچ مجسمه سازی، پودر گچ سفت کاری، پودر گچ مولدینگ، پودر گچ زبره، پودر گچ میکرونیزه، پودر گچ سوپر میکرونیزه، پودر گچ گیپتون، پودر گچ دیرگیر، پودر گچ زودگیر، پودر گچ با سختی بالا، پودر گچ رنگی، پودر گچ درزگیری، پودر گچ ترکیبی، پودر گچ نرمه کشی، پودر گچ ماله کشی، پودر گچ با سفیدی بالا، پودر گچ روکار، پودر گچ زیرکار، پودر گچ طاق زنی، پودر گچ و خاک، پودر گچ و ماسه، پودر گچ و سیمان، پودر گچ و سیمان سفید، پودر گچ و پرلیت، پودر گچ و پودر شیشه، پودر گچ با گیرش 30 دقیقه و پودر گچ با گیرش 60 دقیقه بکار می رود.

سنگ گچ جهت مصارف صنعتی خاص

گچ برحسب روش تولید آن در صنایع مختلفی از قبیل گچ جهت تولید سیمان ، گچ در صنایع چینی ، گچ در صنایع سرامیک، گچ در صنایع شیشه ، گچ در صنایع کشاورزی، گچ در صنایع پزشکی، گچ در صنایع کاغذ، گچ در صنایع پتروشیمی، گچ در صنایع چرم ، گچ در تولید کود کشاورزی ، گچ جهت باروری و آماده سازی زمین های کشاورزی و غیره کاربرد دارد که یکی از مهمترین موارد استفاده از گچ در صنعت ساختمان سازی (اندود، سفیدکاری، تمیزکاری، پرداخت، گچ بری، ملاتهای گچی، عایق حرارتی و صوتی،متعادل سازی دما، مجسمه سازی و …) می باشد.

سنگ گچ بلوری

این سنگ ها یا از برگ های نازک هیدروسولفات کلسیم که به همدیگر چسبیده اند (سنگ گچ لایه لایه) و یا از تارهای بلوری هیدرو سولفات کلسیم که به هم می چسبند (سنگ گچ ابریشمی) بوجود آمده اند.

سنگ گچ غیر بلوری

این نوع سنگ گچ ها فراوان ترین نوع سنگ گچ می باشند و بیشتر کاربرد گچ پزی دارند.

سنگ گچ مرمری

این نوع سنگ گچ به علت نرمی،کار کردن با آن و تراشیدن آن بسیار آسان است و به همین علت از آن برای ساختن وسایل زینتی استفاده می شود.

سنگ گچ های خالص

این سنگ گچ بی رنگ بوده و چنانچه در ترکیب آن زغال باشد رنگی خاکستری داشته و هرگاه هیدراکسید آهن باشد بر حسب نوع اکسید، رنگ های زرد روشن، کبود و یا سرخ خواهد داشت.

مدیریت صمیم درخشان
مدیریت صمیم درخشان
صمیم درخشان شرکت بهره بردار از معدن سنگ گچ چاه دراز بندر خمیر است که علاوه بر بهره برداری از این معدن به امور صادرات سنگ گچ و گچ به کشورهای مختلف و واردات تجهیزات معدن و ساختمانی مشغول است.